VIIMEINEN TUOMIO
BLAKEN MUKAAN
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Viimeinen Tuomio ei ole Tarina tai Vertauskuva, vaan Visio. Vertauskuva on täydellisesti erillistä ja alempiarvoista Runoutta. Visio tai Jumalallinen Mielikuvitus edustaa sitä mikä on Ikuisesti, Todellisesti ja Muuttumattomasti Olemassa Olevaa. Tarina tai Vertauskuva syntyy Muistin tyttärien toimesta. Jumalallista Mielikuvitusta ympäröivät Inspiraation tyttäret, joita yhdessä kutsutaan Jerusalemiksi
Tarina on vertauskuvallista, mutta se mitä kriitikot kutsuvat Tarinaksi, on itsessään Visiota. Heprealaisten raamattu ja Jeesuksen Evankeliumi eivät ole Tarinaa vaan Ikuista Visiota tai Jumalallista Mielikuvitusta siitä Kaikesta, mikä olemassa on.
On huomattavaa että Tarinat tai Vertauskuvat ovat harvoin vailla jonkinlaista Visiota. Pyhiinvaeltajan Kehitys on täynnä sitä, samoin kuin Kreikkalaiset Runoilijat, mutta Vertauskuvaa ja Visiota tulee ymmärtää ja kutsua kahdeksi erilaiseksi asiaksi Ikuisen Elämän tähden.
Platon on asettanut Sokrateen suulle sanat, että Runoilijat ja Profeetat eivät tiedä tai ymmärrä mitä he kirjoittavat tai lausuvat .Tämä on mitä tuhoisin valhe.
Viimeinen Tuomio on yksi näistä mahtavista Visioista. Minä olen esittänyt sen kuten minä sen näin. Erilaisille ihmisille se näyttäytyy erilaisena, kuten kaikki muukin, sillä vaikkakin Maan päällä asiat näyttävät Pysyviltä, ovat ne pysymättömämpiä kuin Varjot, kuten me kaikki hyvin tiedämme.
Jumalallisen Mielen Kuvituksen luonnetta ymmärretään hyvin vähän ja sen Ikuisten Kuvien Ikuista luontoa ja pysyvyyttä pidetään vähemmän pysyvänä kuin Kasvullisen ja Lisääntyvän luonnon asioita.
Kuitenkin Tammi kuolee ja niin tekee myös Lehtisalaatti, mutta niiden Ikuinen Hahmo ja Yksilöllisyys eivät koskaan kuole, vaan ne uusiutuvat siemenessä. Samoin palaa Jumalallisen Mielen Kuvituksen Hahmo Mietiskelevään Ajatukseen siemenenä. Profeettojen kirjoitukset kuvaavat näitä Jumalallisen Mielen Kuvituksia Jumalaisissa Hahmoissaan, jotka on nähty Visioiden Maailmassa.
Tämä Jumalallisen Mielikuvituksen maailma on Ikuisuuden maailma. Se on Jumaluuden syli, johon me menemme, kun tämä Kasvullinen keho on kuollut.
Tämä Jumalallisen Mielen Kuvituksen maailma on Ääretön ja Ikuinen, kun taas Lisääntymisen ja Kasvullisuuden maailma on Rajallinen ja Väliaikainen. Tässä Ikuisessa Maailmassa on kaikkien niiden asioiden Pysyvät Todellisuudet, jotka näemme peilautuvan Luonnon Kasvullisessa Peilissä.
Kaikki asiat käsitetään Ikuisissa Muodoissaan Vapahtajan Jumalaisessa kehossa, Ikuisuuden Todellisessa Viiniköynnöksessä. Tämä on Ihmisen Jumalallinen Mielen Kuvitus, joka näyttäytyi minulle Pyhimystensä kanssa Tuomiolle tulevana, heittäen pois kaiken Ajallisen, jotta Ikuisuus voitaisiin vakiinnuttaa. Hänen ympärillään oli nähtävillä Olemusten Hahmot, jotka näyttäytyivät minun Jumalallisen Mielikuvituksen Silmälleni seuraavasti:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeesus istuú Kahden Pilarin välissä, joiden nimet ovat Jachin ja Boaz. Hänen polvillaan on Jumalaisen Ilmestyksen Sana. Hänen molemmilla puolillaan istuu kaksikymmentäneljä Vanhinta tuomitsemassa. Taivaat avautuvat Hänen ympärillään levittäen pilvet auki Hänen valtaistuimensa ympäriltä. Vanha Taivas ja Vanha Maa häviävät pois ja Uusi Taivas ja Uusi Maa laskeutuvat alas. Oikeamieliset kohoavat Hänen oikealla puolellaan ja pahat Hänen vasemmalla puolellaan. Tulimeri virtaa valtaistuimen edestä.
Aatami ja Eeva ilmaantuvat ensiksi Tuomioistuimen eteen nöyryytettyinä. Abel on Viattomien ympäröimänä ja Kain kädessään kivi, jolla hän surmasi veljensä, syöksyy pää edellä alaspäin. Siltä pilveltä, missä Eeva seisoo nähdään Saatanan syöksyvän alaspäin pää edellä, käärmeen häntään kietoutuneena. Osa käärmeen ruumiista on naulattu Ristiin, jonka ympärille käärme on kietoutunut ja käärme nähdään syöksyvän syvyyteen. Synti esitetään myös naisena, joka on sidottuna yhteen käärmeen laskoksista ja jonka ympärillä on hänen paholaisiaan.
Kuolema on kahlehdittu Ristiin ja Aika putoaa yhdessä Kuoleman kanssa. Paholainen, joka on kruunattu Laakeriseppeleellä, vetää niitä alas. Toinen paholainen Avain kädessään on vastuussa Synnistä ja vetää häntä alas hiuksista. Heidän vieressään nähdään hahmo, joka on rautasuomuilla päällystetty päästä jalkoihin ja joka suistuu syvyyteen mukanaan Miekka ja Vaaka. Hän on Og, Bashan Kuningas.
Oikealla puolella, sen pilven alla missä Abel on polvistuneena, Aabraham on Saran ja Iisakin kanssa. Siellä ovat myöskin Hagar ja Ishmael
Abel on polvistuneena verisellä pilvellä, joka edustaa niitä Kirkkoja, jotka ennen vedenpaisumusta olivat täynnä verta, tulta ja savupatsaita. Savupatsaat ja Kuumuus eivät laantuneet edes Aabrahamin aikana.
Nämä Tilat ovat Olemassa nykyhetkessä. Ihminen kulkee eteenpäin, mutta Tilat ovat Ikuisesti pysyviä. Ihminen kulkee Tilojen lävitse kuten matkamies, olettaen, että paikat, joiden läpi hän on kulkenut lakkaisivat olemasta. Samalla tavoin ihminen kuvittelee että Tilat, joiden läpi hän on käynyt lakkaisivat olemasta. Kaikki on Ikuista
Ishmael on Mahomed ja Kainin putoavan hahmon vasemmalla puolella on Mooses heittämässä kivitaulujaan syvyyteen. Tulisi ymmärtää että Henkilöt; Mooses ja Aabraham tarkoittavat tässä yhteydessä Tiloja, joita nämä Yksilöt edustavat. Ne ovat näiden Tilojen Visiota siten, kun ne Raamatun Jumalallisessa ilmestyksessä Kuolevalle Ihmiselle ilmenevät. Minä olen nähnyt nämä Tilat Jumalallisessa Mielen Kuvituksessani. Ne näyttävät kaukaa siltä, kuin kyseessä olisi yksi ihminen, mutta kun niitä lähestyy ne ilmaantuvat Joukkoina tai Kansakuntina.
Aabraham leijuu jälkeläistensä yläpuolella. He näyttävät joukolta Lapsia, jotka Tähtien ympäröimänä kohoavat ylös Maasta. Aabrahamistahan oli sanottu, että hänellä olisi yhtä paljon jälkeläisiä, kuin taivalla oli Tähtiä. Aabrahamin jalkojen alapuolella leijuvat Jaakob ja hänen Kaksitoista Lastaan ottaen vastaan lapsiaan Maan päältä
Minä olen nähnyt, että joukko Ihmisiä Harmoniassa näyttää kaukaa katsottuna Yhdeltä Pienokaiselta, joka joskus on Naisen sylissä, mikä edustaa Kirkkoa.
Mutta jatkakaamme niiden kuvausta, jotka ovat vasemmalla puolella. Sen pilven alla, missä Mooses on polvistuneena, nähdään kaksi hahmoa, Mies ja Nainen kahlehdittuina yhteen jaloistaan. He edustavat niitä, jotka tuhoutuivat vedenpaisumuksessa. Heidän alapuolellaan on joukko heidän seuralaisiaan, jotka nähdään putoavan pää edellä alaspäin.
Heidän vierellään on Voimallinen paholainen kädessään kirja, joka on kiinni. Hän edustaa Jesajan kirjan Eliakimia, Hilkiahin Poikaa. Hän vetää Saatanaa alas pää edellä. Hänet on kruunattu tammella. Ogin, Bashanin Kuninkaan, Suomuisen hahmon vierellä on Hahmo, jolla on Kori. Sieltä hän tyhjentää Rikkauksien ja Maallisten Kunnianosoitusten turhamaisuuksia. Hän on Araunah.
Hänen yläpuolellaan on kaksi hahmoa kohotettuna pilven päälle. He edustavat Farisealaisia, jotka vetoavat valtaistuimen edessä omaan Oikeamielisyyteensä. Heitä vetää alas kaksi paholaista. Koria pitävän miehen alapuolella on kolme raivoisaa paholaista harmaine partoineen ja tuliruoskineen. He edustavat Julmia Lakeja. He ruoskivat hahmojen joukkiota alas syvyyksiin. Heidän alapuolellaan on joukko riidanhaluisia. He edustavat erilaisia Tuskan Tiloja, joihin jokainen Maan päällä voi joutua ja joita meidän tulisi varoa.
Naiset tulevat olemaan mielissään nähdessään, että olen esittänyt Raivottaret Kolmena Miehenä, enkä kolmena Naisena. Tämä ei ole siksi että ajattelisin, että Muinaiset olisivat olleet väärässä, vaan on hyvä muistaa, että tämä on Visiota eikä Tarinaa. Katsoja voi olettaa heidän Kirjureiksi, jotka ruoskivat Syntiä sen sijaan, että antaisivat sen anteeksi.
Maa näiden putoavien Ryhmien alla on kivistä ja palavaa. Se näyttää ikään kuin maanjäristyksen kouristuttamalta. Kaukaisuudessa näkyy Suuri Kaupunki tulessa. Armeijat pakenevat Vuorten päällä. Etualalla helvetti on avautunut ja monet hahmot laskeutuvat sinne kivisiä portaita. Portin vieressä on kivi, jonne synti ja kuolema tulee sulkea Ikuisesti. Paholainen, jolla on avain kädessään vetää niitä alas toisella kädellään.
Portin yläpuolella, kiven päällä paholainen, jolla on siivet, painostaa pahoja eteenpäin tulisilla nuolillaan. Hän on Hazael, syyrialainen, joka ajaa pois kaikki ne, jotka kapinoivat Vapahtajaansa vastaan. Portaiden alapuolella on Babylon, jota edustaa kruunattu Kuningas, joka pitelee Miekkaansa ja Kilpeään. Hän on juuri herännyt haudastaan. Hänen ympärillään on muita Kuningaskuntia jotka nousevat ylös Tuomiolle. Ne kuvataan tässä Kuvassa Yksittäisinä Henkilöinä, Profeettojen kuvausten mukaisesti.
Hahmo, joka vetää Naista tukasta edustaa Inkvisiittiota, kuten tekevät myös ne, jotka ovat Syvänteen reunoilla. Erityisesti se Mies, joka kuristaa kahta naista, edustaa Julmaa Kirkkoa.
Kaksi henkilöä, toinen purppuraan puettuna ja toinen tulipunaiseen puettuna laskeutuvat portaita alas Syvänteeseen. He ovat Kaifas ja Pilatus. Nämä ovat ne kaksi Tilaa missä ovat ne, jotka Parjaavat ja Murhaavat vedoten Pyhyyteen ja Oikeuteen.
Kaifaksella on sininen liekki, aivan kuin piispanhiippa päänsä päällä Pilatuksella on veriset kädet, joita ei voi koskaan puhdistaa. Naiset heidän takanaan edustavat Naisia, jotka kuuluvat tällaisiin Tiloihin.He ovat alituisessa kauhuntilassa, heillä on turhanpäiväisiä unelmia. He ylläpitävät salajuonia ja harrastavat salaisia petoksia. Ne hahmot, jotka astuvat Liekkeihin ennen Kaifasta ja Pilatusta ovat Juudas ja hänen kaltaisensa. Achitopel on myöskin täällä köysi kädessään.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Aatamin ja Eevan välistä ilmaantuu kiivas Hahmo laskeutuen alas tulimerestä. Valtaistuimen edestä olevasta Vesiputouksesta laskeutuu Neljä Enkeliä valtoimenaan herättämään kuolleita trumpeteillaan. Näiden alapuolella on Porton Istuin. Häntä kuvataan Mysteeriksi Ilmestyskirjassa. Hänen ympärillään on Kaksi Olentoa, joilla on kolme päätä. He edustavat Kasvullista Olemassaoloa.
Ilmestyskirjassa kerrotaan, että he riisuivat hänet alasti ja polttivat hänet tulellaan. Tämä edustaa Kasvullisen Elämän ja Kuoleman Ikuista Hävitystä Himoineen. Soihdut heidän käsissään edustavat Tulta. Tämä on Lisääntymisen ja Kasvullisuuden Tuli. Se on Ikuista Hävitystä.
Ne, joita on siunattu Jumalallisen Mielikuvituksen Visiolla näkevät tämän ikuisen Feminiinin ja vapisevat siitä, mitä muut eivät pelkää ja toisaalta halveksivat ja nauravat sille, mitä muut pelkäävät.
Hänen Kuninkaansa ja Avustajansa ja Sotilaansa laskeutuvat Liekkeihin Surren ja katsoen häneen hämmästyneenä ja Kauhuissaan. Helvetti avautuu hänen Istuimensa Vasemmalta puolelta. Hänen jalkojensa alla on liekehtivä Luola, jossa nähdään Suuri Punainen Lohikäärme, jolla on seitsemän päätä ja kymmenen Sarvea. Hänellä on Saatanan Syytösten kirja edessään, auki kivellä. Kaksi Vahvaa Paholaista on kahlinnut hänet: He ovat Gog ja Magog, jotka on pakotettu alistamaan Mestarinsa Vasaroilla ja Pihdeillään luodakseen uudestaan Seitsenpäiset Kuningaskunnat.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Haudat avutuvat alapuolella ja kuolleet heräävät ja tottelevat Trumpettien kutsua. Ne jotka ovat Oikealla puolella heräävät Ilolla ja ne, jotka ovat Vasemmalla puolella heräävät Kauhulla. Lohikäärmeen Luolan alapuolella alkaa Luuranko liikehtimään heräten eloon Trumpetin äänestä, kun taas Pahat taistelevat keskenään perikadon partaalla.
Oikealla puolella Nuoren parin lapset herättävät heidät. Ikääntyneen patriarkan herättää hänen ikääntynyt vaimonsa. Hän on Albion, meidän esi-isämme. Atlantin Mannermaan patriarkka, jonka historia edelsi Heprealaisia ja jonka Unessa tai Kaaoksessa Luominen alkoi. Ikääntynyt nainen on Britannica, Albionin Vaimo. Jerusalem on heidän tyttärensä. Pienokaiset ryömivät ulos kuohkeasta mullasta autuaiden Vihreille niityille ja erilaisina iloisina ryhminä syleilevät toisiaan ja kohoavat kohtaamaan Ikuisuuden.
Ne Henkilöt, jotka kohoavat Kohtaamaan Herran, joka tulee Pilvistä voimassa ja suuressa Kunniassa, edustavat niitä Tiloja, joita kuvataan Raamatussa niiden Isíen Nimillä, jotka olivat ennen ja jälkeen Vedenpaisumuksen.
Nooa nähdään näiden Keskellä, Sateenkaari ympärillään. Hänen oikealla puolellaan on Shem ja vasemmalla puolellaan on Japhet. Nämä kolme Henkilöä edustavat Runoutta, Maalaustaidetta ja Musiikkia, niitä kolmea Voimaa Ihmisessä, joiden avulla Hän voi keskustella Paratiisin kanssa ja joita Vedenpaisumus ei Pyyhkinyt pois.
Nooan yläpuolella on Universaali Kirkko, jota edustaa Nainen, joka on Pienokaisten. Ympäröimänä. Ikuisuudessa on tällainen Tila. Se on muodostunut Viattomista, sivistyneistä Pakanoista ja Sivistymättömistä Villi-ihmisistä, joilla ei ole ollut Lakia, mutta, jotka Luonnostaan ovat tehneet asioita, jotka sisältyvät Lakiin. Tämä Tila ilmenee Naisena, joka on Tähdillä kruunattu ja joka on ajettu Erämaahan. Hänellä on Kuu jalkojensa juuressa.
Se Ikääntynyt Hahmo, jolla on Siivet ja kirjoitustaulu, pitää kirjaa niiden lukumäärästä, jotka kohoavat. Hän on Jumalaisen Läsnäolon Enkeli, joka mainitaan Exoduksessa ja muissakin kohdin. Tätä Enkeliä kutsutaan toistuvasti Jehova Elohimin Nimellä. Hän on Albionin Tammien ”Minä Olen”.
Noaan ympärillä ja alapuolella on erilaisia hahmoja, Jotka Kohoavat Ilmaan. Näiden joukossa on Kolme Feminiiniä edustaen niitä, jotka eivät ole kuolleet ja jotka löydettiin elävinä Viimeisessä Tuomiossa. He näyttävät olevat viattomasti iloisia ja huolettomia, koska eivät ole tuomittujen joukossa. He eivät ole tietoisia niistä rikoksista, joita tehtiin turmeltuneella Ajalla. Neitsyt Maria kuuluu tähän Luokkaan.
Äiti kohtaa lukuisat perheensä Isän Käsivarsilla. Nämä edustavat Oppineita Kreikkalaisia ja Viisaita ja myöskin muita kansakuntia, kuten Egyptiä ja Babyloniaa, joissa oli suuri joukko niitä, jotka kohtaavat Herran, joka tulee Pilvissä.
Aabrahamin lapsia tai Hebrealaista Kirkkoa edustavat Hahmojen Virta, joissa näkyy Tähtiä, ikään kuin Linnunradassa. He kohoavat Maanpinnalta, missä Hahmot ovat polvistuneet Syleilyyn Hautojen yläpuolella. He edustavat Uskontoa tai Sivistynyttä Elämää, niin kuin se ilmenee Kristityssä Kirkkossa, joka on Hebrealaisten jälkeläinen.
Juuri hautojen yläpuolella ja sen kohdan yläpuolella, mistä lapset ryömivät ulos Maasta, seisoo Mies ja Nainen. Nämä ovat Primitiivisiä Kristittyjä. Ne kaksi hahmoa, jotka seisovat puhdistavissa liekeissä lohikäärmeen luolan vieressä Kirkon Myöhäisempää tilaa, joka oli Perikadon partaalla, mutta jota suojeltiin Leimuavalla Miekalla.
Moninainen joukko nähdään kohoavan autuaiden Vihreiltä niityiltä, jossa Goottilainen Kirkko edustaa todellista Taidetta. Ne jotka seurasivat Muotia,
kutsuivat sitä, kaikkina aikoina, Goottilaiseksi taiteeksi.
Nooan oikealla puolella on Nainen Lapsensa kanssa. Tämä edustaa Tilaa, jota Kutsutaan Laban Syyrialaiseksi. Se edustaa sen Sivilisaation Jäänteitä siitä Tilasta, mistä Aabraham otettiin pois. Myöskin Nooan oikealla puolella on Nainen, joka laskeutuu kohtaamaan Rakastettuaan tai Aviomiestään. Tämä edustaa sitä Rakkautta, jota kutsutaan Ystävyydeksi. Se ei Kaipaa mitään muuta taivasta, kuin Rakastettunsa ja siinä nähdään kaiken heijastuvan kuten Ikuisen Timantin Peilistä.
Näiden oikealla puolella kohoavat arat ja Nöyrät ja heidän vasemmalla puolellaan yksinäinen Nainen pienokaisensa kanssa. Kolme ikääntyvää Miestä, jotka näyttävät yhtäkkiä ilmaantuvan siniseltä taivaalta heidän avukseen, ottavat heidät kiinni. Nämä kolme Ikääntynyttä Miestä edustavat jumalaista Kaitselmusta. Tämän vastakohtana on jumalainen kosto, jota edustaa kolme Vanhaa miestä Kuvan laidassa Pahojen seurassa, joilla on tuliruoskat.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jos Katsoja kykenisi Astumaan sisään näihin Hahmoihin Jumalallisella Mielikuvituksellaan lähestyen niitä Mietiskelevän Ajatuksen Tulisilla Vaunuillaan; jos hän kykenisi astumaan sisään Noaan Sateenkaareen tai hänen rintaansa tai jos hän kykenisi tekemään jonkun näistä hämmästyttävistä Hahmoista, jotka aina kehottavat häntä jättämään taakseen kuolevaiset asiat, Ystävikseen tai Seuralaisikseen, niin silloin hän nousisi Haudastaan ja silloin hän kohtaisi Herran Ilmassa ja silloin hän olisi Onnellinen.
Yleinen Tieto on Etäistä Tietoa. Yksityiskohdista koostuu Viisaus ja myöskin Onnellisuus. Niin Taiteessa kuin Elämässäkin Yleisluontoiset Massat ovat yhtä Paljon Taidetta, kuin Pahvi-ihminen on Inhimillinen.
Jokaisella Ihmisellä on Silmät, Nenä ja Suu. Tämän tietää Jokainen Idioottikin, mutta hän joka astuu sisään ja erottelee mitä tarkimmin Tavat ja Tarkoitusperät ja Luonteenpiirteet kaikissa muodoissaan on yksistään Viisas ja Järkevä Ihminen ja tässä erottelussa löydetään Kaikki Taide.
Täten minä kehotan, että Katsoja kiinnittäisi huomionsa Käsiin ja Jalkoihin, Kasvojenpiirteisiin ja Kasvoihin. Ne kuvastavat Luonnetta ja eikä yhtään viivaa ole piirretty ilman tarkoitusta ja ilman erottelua ja yksityiskohtia.
Kuten Runous ei salli yhtään Merkityksetöntä Kirjainta, niin ei myöskään Maalaustaide voi sallia yhtään Merkityksetöntä Hiekanjyvää tai Ruohonlehteä saatikka sitten Merkityksetöntä Tahraa tai Merkkiä.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nooan Pään yläpuolella on Seth. Tämä Tila, mitä kutsutaan Sethiksi on Mies ja Nainen. Se on korkeampi Onnellisuuden ja viisauden tila, kuin Noaan, koska se on lähempänä Viattomuuden Tilaa. Sethin jalkojen juuressa on kaksi hahmoa, jotka edustavat kahta Vuodenaikaa; Kevättä ja Syksyä. Kun taas Nooan jalkojen juuressa Neljä Vuodenaikaa edustavat Muuttunutta Tilaa, jonka Vedenpaisumus sai aikaan.
Sethin rinnalla on Elias. Hän käsittää kaikki Profeetalliset Hahmot. Hänet nähdään tulisissa Vaunuissaan kumartamassa Vapahtajan valtaistuimen edessä.
Samalla tavoin Seth ja hänen vaimonsa käsittävät kaikki Isät ennen vedenpaisumusta ja heidän jälkeläisensä. Kaukaa katsottuna he näyttävät Yhdeltä Ihmiseltä. Hieman Sethin alapuolella oikealla on Kaksi Hahmoa, Mies ja Nainen, joilla on lukemattomia Lapsia.
Nämä edustavat niitä, jotka eivät olleet Kirkon Kannalla ja kuitenkin Pelastettiin Vedenpaisumusta edeltävältä ajalta, niiden joukosta, jotka Tuhoutuivat. Sethin ja näiden välissä on naishahmo edustaen niiden Yksinäisten Tilaa, jotka ennen vedenpaisumusta, kulkivat Jumalan kanssa.
Kaikki nämä kohoavat kohti Pilvessä olevaa aukeamaa Valtaistuimen edessä. Heitä johtaa eteenpäin voittoisa Lapsosten Ryhmä ja Aamun Tähdet lauloivat yhdessä. Sethin ja Eliaksen välissä on kolme Naisen Hahmoa, jotka on kruunattu Kukkaseppeleillä. He edustavat Oppimista ja Tiedettä, jotka seurasivat Aatamia pois Eedenistä.
Se Pilvi, joka avautuu, vierien auki valtaistuimen ja Uuden Taivaan ja Maan edestä on muodostunut Erilaisten Ryhmien Hahmoista. Näitä ovat erityisesti Neljä Elävää Olentoa, joiden mainitaan Ilmestyskirjassa Ympäröivän Valtaistuinta. Minä oletan näiden olevan päävastuussa vanhan Taivaan ja vanhan Maan poistamisesta, jotta tehdään tilaa Uudelle Taivaalle ja Uudelle Maalle, jotka laskeutuvat alas Jumalan ja Karitsan valtaistuimelta.
Se Elävä Olento, joka on Valtaistuimen Vasemmalla puolella Antaa Seitsemälle Enkelille Seitsemän Jumalan vihan Maljaa, jotka he leijuen alapuolella olevan syvyyden päällä kaatavat pahojen Vitsauksiksi. Muut Elävät Olennot laskeutuvat alas Huutaen ja Trumpettien Äänten säestyksellä johtaen Taisteluja ylemmissä Elementeissä. Kuvan kahdessa Nurkassa Vasemmalla puolella Apollyon on kukistunut Miikaelin Miekan edessä ja Oikealla puolella Kaksi Todistajaa kukistavat vihollisiaan.
Pilven päällä avataan Elämän ja Kuoleman Muistojen Kirjat. Elämän puolella, Oikealla, jotkut hahmot kumartavat nöyrtyneinä. Kuoleman puolella, Vasemmalla, Fariseukset vetoavat omaan Oikeamielisyyteensä. Toinen loistaa Valonsäteitä. Toinen kuulostaa Salamoilta ja myrskyltä.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Viimeinen Tuomio on Tarpeellinen, koska Typerät kukoistavat.
Kansakunnat Kukoistavat Viisaiden Hallitsijoiden alamaisuudessa ja taantuvat typerien Hallitsijoiden alamaisuudessa.
Se mikä koskee Kansakuntia koskee myös Yksilöitä. Taiteteoksia Täydellisyydessään voidaan tehdä vain silloin, kun Ihminen elää joko Yltäkylläisyydessä tai Yläpuolella siitä Huolehtimisesta. Köyhyys on Typerän Vitsa, mikä lopultakin kohtaa hänen oman selkänsä. Tämä on Viimeinen Tuomio - jolloin Todellisen Taiteen Tekijät Hallitsevat ja Teeskentelijät Kaatuvat.
Jotkut Ihmiset, eivät muutamat Taiteilijat, ovat vakuuttaneet, että tämän Kuvan Maalaaja ei olisi onnistunut niin hyvin, jos häntä olisi kunnolla Kannustettu. Ajatelkoon he, jotka näin ajattelevat, Köyhien Kansakuntien Tilaa ja niiden kyvyttömyyttä Taiteeseen, vaikkakin Taide on kummankin yläpuolella. Tämä väite on parempi Vauraudelle kuin Köyhyydelle ja vaikkakin hänestä ei olisi tullut parempaa Taiteilijaa, niin kuitenkin hän olisi voinut tuottaa parempia Taideteoksia suhteessa tarkoitusperiinsä.
Viimeisen Tuomion tarkoitus ei ole tehdä Huonoista Ihmisistä parempia, vaan sen tarkoitus on estää heitä alistamasta Hyviä Köyhyydellä ja Kivulla, Halpamaisten Väitteiden ja Vihlailujen myötävaikutuksella.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Valtaistuimen ympäriltä avautuu Taivas ja kaikkien Asioiden Ikuinen Luonne Tuodaan Esille. Ne kaikki Virtaavat Jumalaisesta Ihmisyydestä. Kaikki säteilee hänestä. Hän on Leipä ja Viini. Hän on Elämän Vesi.
Vastaavasti Molemmilta Puolilta avautuvaa Taivasta ilmestyy Apostoli. Se joka on Oikealla puolella Edustaa Kastetta ja se, joka on Vasemmalla puolella edustaa Viimeistä Ehtoollista. Koko Elämä muodostuu näistä kahdesta. Ne Heittävät jatkuvasti Ulos Erheen ja Lurjukset seurastamme ja ottavat Jatkuvasti vastaan Totuuden ja Viisaat Ihmiset seuraamme.
Hän, joka on Kirkon ulkopuolella ja vastustaa sitä, ei ole sen vähempää Uskonnon Edustaja kuin se, joka on siinä sisällä. Olla Erheessä ja tulla ulos heitetyksi on osa Jumalan tarkoitusta. Kukaan ihminen ei voi syleillä Todellista Taidetta, ennen kuin hän on tutkinut ja Heittänyt Ulos Väärän Taiteen tai muutoin ne, jotka ovat Jo Syleilleet Todellista Taidetta heittävät hänet ulos.
Täten Minun Kuvani on Taiteen ja Tieteen Historia. Nämä ovat yhteiskunnan perusta. Tämä on itse Ihmisyys. Mitä ovat Kaikki Hengen lahjat muuta, kuin Henkisiä Lahjoja.
¨
Silloin, kun kuka tahansa Yksilö Hylkää Erheen ja Syleilee Totuutta, niin Viimeinen Tuomio siirtyy tuohon Yksilöön.
Pelastajan ja Vapahtajan Pään yläpuolella on Pyhä Henki, kuin Kyyhkynen. Sitä ympäröi sininen Taivas. Taivaalla on kaksi Kerubia kumartuneena Arkin yläpuolelle, koska täällä temppeli avautuu Taivaaseen ja Liitonarkki on kuten Rauhankyyhky. Verhot ovat syrjään vedetyt. Kristus on repäissyt Esiripun. Molemmilla puolilla on Kynttilänjalka ja Ehtoollispöytä. Enkelit Ylistävät Harpuillaan, ympäröiden Kyyhkystä.
Temppeli on Jumalan Vuorella. Siltä virtaa molemmille puolille Elämän Vesi, jonka rannoilla kasvaa Elämän Puu. Sen oksien suojassa on temppeleitä ja Pienoistorneja, telttoja ja Paviljonkeja, Puutarhoja ja Lehtoja paljastaen Paratiisin, missä sen Asukkaat kulkevat ylös ja alas Keskustellen asioista, jotka käsittelevät Henkisiä Iloja.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Täällä he eivät keskustele enää siitä, mikä on Hyvää ja Pahaa tai siitä mikä on Oikein ja Väärin. He eivät ole ymmällään Saatanan Labyrintissä vaan he keskustelevat Ikuisten Todellisuuksien kanssa, jotka ovat Ihmisyyden Jumalallisessa Mielikuvituksessa.
Me olemme Lisääntyvyyden ja Kuoleman Maailmassa, joka meidän tulee heittää pois, jotta meistä tulisi sellaisia Taidemaalareita, kuten Rafael, Michelangelo ja Muinaiset Kuvanveistäjät. Jos me emme heitä pois tätä maailmaa, meistä tulee vain Venetsialaisia maalareita, jotka tullaan heittämään ulos ja jotka Taide kadottaa.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeesusta ympäröivät Kunnian Säteet. Kaikkialla Hänen ympärillään nähdään Pienokaisten virtaavan ulos Hänestä. Nämä edustavat Jumalallisen Ihmisyyden Älyn Ikuisia Syntymiä. Sateenkaari ympäröi valtaistuinta ja Kunniaa, missä nuorekkaat Hääparit ottavat Pienokaiset käsiinsä.
Ikuisuudessa Nainen on Miehen Ulosvirtaus. Hänellä ei ole omaa Tahtoa. Ikuisuudessa ei ole sellaisia asioita, kuin Naisellinen Tahto tai Kuningattaria.
Kasteen vieressä nähdään ne, joita Raamatussa kutsutaan Hoivaaviksi Isiksi ja Hoivaaviksi Äideiksi. He edustavat Koulutusta. Viimeisen Ehtoollisen vieressä on Pyhä Perhe. Siinä Maria, Joosef, Johannes Kastaja, Sakarias ja Elisabet ottaen vastaan Leivän ja Viinin muiden Oikeamielisten Henkien kanssa, jotka on täydellistetty.
Näiden alapuolelta nostetaan ylös Naisen ja Lapsien Pilvi. He pelastautuvat pyörivän Pilven päältä, joka erottaa Pahat Autuuden Istuimilta. Nämä edustavat niitä, jotka, vaikka olisivat halunneetkin Hylätä Erheen, olivat siihen liian heikkoja ilman niiden Apua ja Tukea, jotka Jo olivat Totuudessa.
Ihminen voi hylätä Erheen vain Ystävän Neuvon tai Välittömän Jumalan Inspiraation myötävaikutuksella. Tämän ja monien muidenkin syiden vuoksi olen asettanut Viimeisen Ehtoollisen Valtaistuimen Vasemmalle puolelle, Koska se näyttäytyy Suojeluksena Viimeisellä Tuomiolla.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Monet olettavat että ennen Luomista vallitsi Yksinäisyys ja Kaaos. Tämä on mitä Turmiollisin ajatus mikä voi tulla Mieleen, koska se poistaa kaiken hienojakoisuuden Raamatusta ja rRajoittaa Kaiken Olemassaolon Luomistapahtumaan ja Kaaokseen, Aikaan ja Avaruuteen, jotka Aineellinen, kasvullinen Silmä on kiinteyttänyt. Se jättää sellaisen ihmisen, joka edustaa tälläistä Ajatusta, Epäilevien Paholaisten valtaan.
Ikuisuus on olemassa ja kaikki asiat ovat Ikuisuudessa, Riippumatta Luomistyöstä, mikä oli Armon teko.
Monet Henkilöt, kuten Paine ja Voltaire, sekä jotkut Muinaiset Kreikkalaiset sanovat; ”Me emme keskustele Hyvästä ja Pahasta. Me tulemme elämään Paratiisissa ja Vapaudessa.” Tämä on mahdollista Hengessä mutta ei Kuolevaisessa Kehossa, kuten te teeskentelette - siihen asti kunnes Viimeinen Tuomio on ohi, koska Paratiisissa ei ole Aineellista ja Kuolevaista Kehoa.
Se sai alkunsa Lankeamuksessa ja sitä kutsuttiin Kuolemaksi ja sitä ei Viimeinen Tuomio voi tehdä toiseksi. Siihen asti kun me olemme Kuolevaisuuden maailmassa meidän Täytyy Kärsiä.
Koko Luomakunta Voihkii vapautusta. Aina tulee syntymään yhtä monta Teeskentelijää, kuin Rehellisiäkin Ihmisiä ja heillä tulee aina olemaan ylivoimainen Voima Kuolevaisissa Asioissa.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tässä kohdin esitetään Vihan ja Kateuden ja Kaiken Pahan Luonto tässä Maailmassa:
Kukaan ei ole Kateellinen tai Vihaa oman Seurueensa kaltaista. Jopa paholaiset rakastavat toisiaan omalla tavallaan. He piinaavat toisiaan muista syistä, kuin Kateudesta tai Vihasta, joita käytetään vain Oikeamielisiä vastaan.
Näin ollen ei Seth voi Kadehtia Nooaa eikä Elias Kadehdi Aabrahamia, mutta he molemmat voivat Kadehtia Saatanan tai Ogin tai Molechin Menestystä.
Hevonen ei koskaan Kadehdi Riikinkukkoa, eikä Lammas Vuohea. Mutta ne kadehtivat sitä Menestystä Elämässä ja Olemassaolossa, joiden muodot ja tavat ylittävät niiden tason, olipa sitten kyseessä mikä tahansa Eläinluokka.
Koira kadehtii Kissaa, jota hellitään sen oman hyvinvoinnin kustannuksella. Tämän olen usein huomannut.
Raamattu ei koskaan kerro meille, että paholaiset piinaavat toisiaan Kateudesta. Tämän he kyllä tekevät Oikeamielisille, mutta minkä vuoksi he piinaavat toisiaan? Minä vastaan: Helvetin Pakottavan, Lain Moraalisen Tekopyhyyden vuoksi. He piinaavat Tekopyhää kun he sellaisen löytävät.
Helvetissä kaikki on Omahyväistä. Siellä ei ole sellaista asiaa, kuin Syntien Anteeksianto Se, joka antaa Synnit Anteeksi Ristiinnaulitaan Rikollisten Yllyttäjänä ja häntä, joka tekee Armon Tekoja missä tahansa Muodossa rankaistaan ja jos mahdollista tuhotaan.
Tämä ei tapahdu kateudesta tai Vihasta tai Ilkeydestä, vaan siitä Omahyväisyydestä, joka ajattelee tekevänsä Jumalanpalvelusta, vaikka tämä Jumala onkin Saatana.
Syntien Anteeksianto tapahtuu vain Jeesuksen, Pelastajan, Tuomioistuimen edessä, mistä Syyttäjä on heitetty ulos, ei sen vuoksi, että hän tekee Syntiä, vaan sen vuoksi, että hän piinaa Oikeamielisiä ja saa heidät tekemään sitä, mitä hän kutsuu Synniksi ja minkä hän tietää olevan heidän omaa Olemustaan vastaan.
Se että Enkelit ovat Pyhempiä kuin Ihmiset tai Paholaiset, ei tee heistä Enkeleitä, vaan se, että he eivät Odota Pyhyyttä toisiltaan, vaan ainoastaan Jumalalta.
On valheellista sanoa että, Enkelit ovat onnellisempia kuin Ihmiset, koska he ovat parempia. Enkelit ovat onnellisempia, kuin Ihmiset ja Paholaiset, koska he eivät jatkuvasti Urki Hyvää ja Pahaa toisistaan ja syö Tiedon Puusta Saatanan Tyydyttämiseksi.
Viimeinen Tuomio on Väärän Taiteen ja Tieteen Musertuminen. Henkiset Asiat ovat yksistään Totta. Kukaan ei tiedä sen Olinpaikkaa, jota kutsutaan Aineelliseksi. Se on Virhepäätelmä ja sen Olemassaolo on Petkutusta. Missä on olemassa Olomassaolo Mielen tai Ajatuksen ulkopuolella? Se ei ole missään muualla, kuin Typeryksen Mielessä.
Jotkut Ihmiset kuvittelevat, että ei tule olemaan mitään Viimeistä Tuomiota ja että Epäaito Taide sekoitetaan ja hyväksytään osaksi Oikeaa Taidetta ja että
Tämä Erhe tai Kokeilu tulee Osaksi Totuutta. He ylpeilevät että siitä tulee sen Perusta.
Nämä ihmiset vain kuvittelevat näin. Minä en Ylläpidä heidän kuvitelmiaan. Erhe Luodaan. Totuus on Ikuinen. Erhe tai Luominen tulee pois Poltetuksi. ja silloin ja vasta silloin Totuus tai Ikuisuus tulee ilmenemään.
Se Palaa pois sillä Hetkellä, kun Ihminen lakkaa sitä katsomasta.
Minä voin myöntää Omasta Puolestani, että en katso ulkoista Luomista ja että se on minulle este, eikä Toimintaa. Se on kuin likaa jaloillani. Se Ei ole osa minua.
Nyt kysytään että: ”Mitä?.Kun Aurinko nousee niin etkö sinä näe sitä ikään kuin pyöreänä tulilevynä, ikään kuin Kultarahana?" Oi en, en, minä näen Lukemattomien Taivaallisten joukkojen yhteenliittymän huutavan;”Pyhä, Pyhä, Pyhä on Kaikkivaltias Herra Jumala.
Minä en anna Aineelliselle tai Kasvulliselle Silmälleni enempää Arvoa, kuin annan Ikkunalle, jonka läpi katsotaan. Minä katson Silmäni läpi, en Silmälläni.
Vertauskuvat liittyvät Moraalisiin Hyveisiin. Moraalisia Hyveitä ei ole. Ne ovat Vertauskuvia ja teeskentelyjä. Mutta Aika ja Avaruus ovat Todellisia Olentoja. Aika on Mies ja Tila on Nainen ja hänen Maskuliininen Osansa on Kuolema.
Kreikkalaiset Muusat olivat Muistinvaraisia, eivätkä Inspiroituja, kuten Raamattu on. Tällöin unohdettiin Todellisuus ja Muistettiin ainoastaan Ajan ja Tilan Turhamaisuudet. Tämä on Vertauskuvallisen Kertomuksen ja Henkisen Mysteerin Valtava ero. Huomattakoon tässä että Kreikkalaiset Tarinat saivat alkunsa Henkisestä Mysteeristä ja Todellisesta Visiosta, jotka ovat kadonneet ja peittyneet Tarinoihin ja Vertauskuviin, kun taas Heprealainen Raamattu ja Kreikkalainen Evankeliumi ovat Aitoja ja jotka ovat Säilyneet Vapahtajan Armosta.
Minun Työni Luonne on Visionääristä tai Jumalallista Mielen Kuvitusta. Se on Yritystä Palauttaa se, mitä Muinaiset kutsuivat Kultaiseksi Ajaksi.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ikuisuudessa yksi Asia ei koskaan Muutu toiseksi Asiaksi. Jokainen Olemus on Ikuinen.
Viimeinen Tuomio on sitä, kun Heitetään Pois kaikki ne, jotka vaivaavat Uskontoa Kysymyksillä, jotka koskevat Hyvää ja Pahaa tai syövät Tietojen ja Järkeilyjen Puusta, mikä estää Jumalan Visiota muuttaen kaiken Kuluttavaksi tuleksi
Kun Jumalallista Mielikuvitusta ja Taidetta ja Tiedettä ja kaikkia Älyn Lahjoja ja kaikkia Pyhän Hengen Lahjoja pidetään mihinkään kelpaamattomina ja milloin vain Kiistely vallitsee, niin tällöin alkaa Viimeinen Tuomio ja sen Vision jokainen näkee tilanteensa mukaisesti erilaisena.
Kreikkalaiset esittivät Kronoksen tai Ajan hyvin Ikääntyneenä Miehenä.Tämä on Tarinaa. Ajan todellinen Visio on Ikuinen Nuoruus.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jeesus tulee Vapauttamaan Ihmisen, Syytetyn, mutta ei Saatanaa, Syyttäjää. Me emme löydä mistään sitä, että Saatanaa syytettäisiin Synnistä. Häntä syytetään vain Epäuskosta ja tämän vuoksi vetää hän Ihmistä Syntiin, jotta voisi tätä Syyttää.
Tällainen on Viimeinen Tuomio. Se on Vapautus Saatanan Syytöksistä
Saatana luulee, että Synti on Jumalalle epämieluisaa. Hänen tulisi tietää, että Mikään muu ei ole Jumalalle epämieluisaa, kuin Epäusko ja Syöminen Hyvän ja Pahan Tiedon Puusta.
Syy siihen että Ihmiset pääsevät Taivaaseen ei ole siinä, että he ovat pitäneet kurissa ja hallinneet Intohimojaan tai että heillä ii ole Intohimoja, vaan sen takia että he ovat Kehittäneet Ymmärrystään. Taivaan Aarteet eivät ole Intohimojen Vastakohtia vaan Älyn Todellisuuksia, mistä kaikki Intohimot Virtaavat Kahlitsemattomina Ikuisessa Loistossaan.
Typerys ei pääse Taivaaseen, olkoonpa hän kuinka Pyhä tahansa. Pyhyys ei ole Taivaaseen Pääsyn Hinta.
Ne jotka Heitetään ulos, ovat kaikki ne, joilla ei ole Omaa Intohimoa, koska heillä ei ole Älykkyyttä.
He ovat Kuluttaneet elämänsä Kahliten ja Halliten muita Ihmisiä erilaisilla Köyhyyden ja kaikenlaisen Julmuuden juonilla. Voi, Voi, Voi, teitä Tekopyhiä. Tuomioistuimet, jotka ovat armeliaampia, kuin Kirkko ovat pakotettuja antamaan luvan jopa Murhaan. Tätä ei tehdä Intohimosta, vaan Kylmäverisesti Suunnitellen ja Tarkoituksella.
Moderni Kirkko ristiinnaulitsee Kristuksen pää alaspäin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti